V čím dál tím větší míře se rozšiřuje používání mobilních zařízení k přístupu na internet. Stoupající trend používání smartphonů a tabletů hovoří jasně: kdo chce zákazníky, musí disponovat mobilním/responzivním webem.

V současnosti v České republice používá internet v mobilním telefonu bezmála 4 miliony lidí.

Co responzivní design znamená a proč je tedy důležitý

Responzivní design je design, který se přizpůsobí odpovídajícímu zařízení, ať právě používáte pc, mobil nebo tablet. Přístupy z mobilních zařízení se zvyšují. Návštěvníci z mobilních zařízení velmi často hledají zboží či služby, které právě v tom okamžiku potřebují. Např. při poruše auta vezmou mobilní telefon, podle gps určí lokalitu a naleznou autoservis. Web, na kterém není k nalezení ani telefonní číslo, návštěvník brzy opouští.

Konverzní poměr z mobilních zařízení

Není žádným tajemstvím, že konverzní poměr z mobilů či tabletů je nižší než v případě stolních pc, ovšem standardní chování uživatelů probíhá tak, že žádané zboží hledají např. při čekání na tramvaj, v autobuse, v obchodě při porovnávání cen… Jednoduše, když mají zrovna čas. Následně poté objednají zboží z desktopu.

Na této infografice je velmi dobře znázorněno co responzivní design je a jaký je vzestup přístupů z mobilních zařízení. Zdroj infografiky: monetate.com

responzivní design