Propagace webu zas o kus dále
Hlavní cesty k navýšení návštěvnosti webu

Hlavní cesty k navýšení návštěvnosti webu

Pro jakýkoliv business mají webové stránky zásadní význam. Každý si je vědom tím, že musí být „na internetu“ a tak kdo není na internetu, ten jakoby nebyl. Co tedy musíme provést, pokud máme webové stránky? Jak na web přilákáme návštěvníky?

Technické nastavení webu – základy SEO optimalizace

Většina webových stránek vytvořených v poslední době již je správně nastavena a SEO checklist bývá při tvorbě webu standardem. U starších webů je ovšem stále možné setkat se s tímto nedostatkem a tak prvním krokem je analýza technického nastavení webu, jako je načítání stránek, které by nemělo být delší na 2 vteřiny nebo odstranění překážek bránící indexaci a další náležitosti týkající se základů SEO optimalizace.

Cílová skupina a analýza klíčových slov

V případě, že je web správně nastaven je důležité určit cílovou komunitu, tedy uživatele, kteří jsou vašimi potencionálními klienty. Důkladná a správně provedená analýza klíčových slov napoví jak správně vytvořit strukturu webu a co vaši zákazníci nejvíce hledají. Na základě těchto poznatků je pak třeba zvolit obsahovou strategii webu.

Obsahová strategie

V dnešní době již nestačí pouze nabízet produkty, je třeba vytvořit hodnotný obsah, který získá věrné zákazníky a buduje značku. Je vhodné budovat kvalitní obsah, který pomůže vaším zákazníkům a oni se budou rádi vracet. Obsah se nesoustředí pouze na web, ale na budování i mimo něj např. formou firemního blogu na externí doméně nebo psaním článků na online magazínech, kde lze zvyšovat i dobrou pověst značky – Online Reputation Management (ORM).

Blogování samotné je pak jedním z nejsilnějších zdrojů obsahové strategie, podáváte pomocnou ruku zákazníkům, komunikujete s nimi o daných problémech a jednoduše píšete k tématu.

Linkbuilding

Dříve jednoduchá metoda, která zajišťovala „dobré výsledky“ dnes již není hlavní, ale stále důležitou součástí k navýšení návštěvnosti webu. Zapomeňte na bezhlavé získávání tisícovek odkazů. Důležité je určit si, při strategii linkbuildingu, hlavní cíl, provést analýzu současného odkazového profilu a pochybných odkazů se zbavit, případně vložit jako „nofollow“. Je důležité mít na paměti, že hodnotný odkaz je takový odkaz, na který uživatelé klikají. Google má rád, pokud se v nějakém článku objeví odkaz a někdo na něj klikne, dává mu tak větší význam než odkazu, který nikoho nezaujme.

Katalogy, zbožové vyhledávače

V případě e-shopu jsou zbožové vyhledávače velmi důležité, uživatelé si zvykli hledat ve srovnávačích zboží a nevybírají pouze podle ceny, ale i podle referencí. Hlavní katalogy jako jsou  Firmy.cz, ale i Najisto.cz by neměli chybět. Stejně jako zápis v Google maps, kterému Google opět připisuje větší váhu.

Sociální sítě

Sociální sítě hrají významnou a velmi důležitou roli k navýšení návštěvnosti a jejich vliv bude nadále stoupat. Známost značky na sociálních sítích, dostatečné sdílení, šíření, komunikace, reakce, počet kliků na odkazy…, to vše zvyšuje přímo nebo nepřímo návštěvnost webu. Zdaleka se nejedná pouze o facebook, ale další sítě jako je Google+ a propojení s autorstvím – authorship, publisher, twitter ale i instagram nebo pinterest, u kterého se odhaduje velký boom v letošním roce a velmi dobře se dá využít např. v módních doplnících, tak i např. Foursquare, který je ideální pro restaurace, ubytování atp. Na sociálních sítích musíte být aktivní, reagovat na fanoušky, followery, přinášet novinky, komunikovat. Zkrátka bez sociálních sítí je vaše práce poloviční.