Propagace webu zas o kus dále
Jak vytvořit úspěšnou landing page

Jak vytvořit úspěšnou landing page

Vstupní stránka je příležitostí ukázat, jak dobře dokážete své výrobky či služby prezentovat. Správné navržení stránky může mít na svědomí úspěch či neúspěch produktu, služby.

Pojďme si ale nejprve říct, co je Landing page.

Landing page – vstupní stránka

Landing page nebo-li vstupní (či jak chcete cílová) stránka, je stránka, která návštěvníkovi nabídne relevantní informace po kliknutí z výsledku vyhledávání, PPC inzerátu, banneru atp. Musí tedy vždy navazovat na zadání dotazu uživatele, podat mu jasné informace a vybídnout návštěvníka tak, aby provedl co se od něj žádá. U e-shopu to znamená nákup produktu, u firemní prezentace je to zaslání poptávky, objednání newsletteru či získání kontaktů, jednoduše řečeno, přimět uživatele ke konverzi.

Stále se ještě setkáváme se spoustou případů, kdy je jako vstupní stránka považována hlavní strana webu, to je ovšem nešťastné řešení, jelikož landing page by měla být konkrétní podstránka s produktem (službou), který chcete propagovat, podat jasně danou informaci. Výhodou tohoto postupu je, že můžete vytvořit obrovské množství relevantních stránek, navýšit kvalitní obsah a rozšířit tak škálu klíčových slov a s tím souvisejících potenciálních klientů. Nehledě na to, že kvalitní obsah webu je vyhledávači velmi dobře hodnocen.

Důležité je tedy nezapomenout, že landing page musí být pro každou kampaň (inzerát, produkt, službu, …) jedinečná.

Na co nezapomenout při tvorbě landing page?

Zde je výčet několika základních pravidel, které při tvorbě vstupní stránky musíte mít na mysli:

  • Jednoduchost (vhodný design stránky)
  • Výzva k akci
  • Unikátnost
  • Cíle

Stránka by měla být přehledná, vhodně uspořádaná, informovat uživatele o jeho dotazu (musí obsahově navazovat na hledaný text, inzerát, banner,…), měla by graficky ladit s designem daných stránek. Design stránek je pak kapitola sama o sobě. Jednoduše řečeno kvalitní design stránek vypovídá o kvalitě nabídky. V dnešní době již je spousta „šablon“, které lze použít a tak zkoumejte, testujte (využívejte A/B testování, heat mapy,…).

Vyhněte se velkému množství textu (využívejte odrážky, podnadpisy, …). Uveďte obrázky, ale pozor, pouze pár odpovídajících fotografií. Neuvádějte příliš mnoho odkazů. Příliš obsahově bohatá landing page může odvést návštěvníkovu pozornost od hlavního účelu – provedení konverze.

Výzva k akci – call to action

Na vstupní stránce musí být pouze jedna výzva k akci a to taková o kterou vám primárně v rámci landing page jde. V případě, že výzev k akci bude více, návštěvník tak bude zmaten a opět může být odrazen od provedení konverze. V takovém případě neví kam kliknout, je otráven, jde jinam.

Nebojte se využít výzev jako je: „Poslední zájezdy na Maledivy s 10% slevou“ nebo „K nákupu kávovaru získáte dárek“ či „Zbývá pouze 5 tabletů značky xy“.

Cíl stránky

Cílová stránka musí zasáhnout vždy dané publikum, tím se dostáváme k samotnému závěru landing page. Optimalizujte stránku pro uživatele, kteří chtějí nalézt to co hledají, vyzvěte je jednoduše k akci, soustřeďte se pouze na dané téma a zvolte vhodný design stránek. Nebojte se využít A/B testování. V případě splnění těchto základních bodů, máte správně vykročeno k úspěšnému cíli.