Propagace webu zas o kus dále
Youtube a SEO: je možné získat větší traffic pro vaše videa a web?

Youtube a SEO: je možné získat větší traffic pro vaše videa a web?

Je jasné, že Youtube má velký potenciál a dá se velmi dobře využít a zvýšit návštěvnost samotného webu. Mít dobré umístění na Youtube je skvělé, ale mít video na dobrých pozicích na Googlu je ještě lepší. Kde je problém? Důležité je mít vlastní videa, která můžete publikovat. Natočit dobré video není jen tak a může vám sebrat hodně úsilí i finančních prostředků. Dalším podstatným faktem je to, že na Youtube jsou miliony videí. Vzhledem k záplavě obsahu, budete muset zoptimalizovat videa a přimět lidi ke sledování právě toho vašeho. Jak na to?

Název videa

Vsadím se, že je spousta uživatelů, kteří nahrají video, dál děj se vůle boží a čekáme, jak se video prosadí. Youtube a Google nedokáží sledovat nebo poslouchat video, je nutné použít text, ve kterém jsou obsažena klíčová slova a kterými uživatel pochopí téma videa. Je vhodné použít nadpis podle toho, co lidé skutečně hledají, co je zajímá, co se dozví. Zaujměte je např. otázkou na kterou „musí znát“ odpověď. V hledanosti může pomoci např. keyword planner, ale je vhodné se inspirovat výsledky, které se při vyhledání dotazu ve výsledcích vyhledávání objeví. Takovým slovům se říká „Video keywords“.

Např. když někdo zadá dotaz „test Fordu S-max“, zajímají ho informace o tomto vozu a co je lepšího než video, ve kterém se dozvíte vše potřebné.

google vyhledáváníJednoduše, při výběru klíčových slov pro vaše video zjistěte, zda-li se zobrazují videa na první straně. Pokud ano, uvažujte o těchto slovech, protože je velký potenciál aby se zobrazilo právě vaše video ve výsledcích Google a Youtube.

Popis videa

Není vhodné psát krátké popisky typu „Toto je krátký popis videa“, ale využít potenciál popisku, rozepsat se o tom, co ve videu uživatel najde. Je popisek dlouhý? Nevadí. Napište alespoň 200 slov. Youtube řadí výsledky podle slov, která u videa nalezne. Využijte long tail. V případě, že má video pokračování, uveďte odkaz na další díl s popisem jaké je pokračování.

Náhled videa

Na upoutání uživatele je velmi krátká doba a tak není dobré zapomenout na atraktivní náhled videa. Vyberte opět ten, který bude pro uživatele nejpřitažlivější.

Kategorie

Máte-li více videí, vytvořte seznamy a tematicky videa uspořádejte. Opět tím podporujete klíčová slova.

Sdílení videí

Pro samotnou SEO optimalizaci dříve stačilo obrovské množství odkazů a tím byl zaručený částečný úspěch. Ovšem po vypuštění Google penguin začal Google, mimojiné, u zpětných odkazů přidávat velkou váhu tomu, kolik uživatelů na samotný odkaz klikne. V podstatě stejně je to u videa na Youtube. Pokud se uživatelé rádi dívají na vaše video, dají se očekávat dobré výsledky a tak šiřte odkazy po sociálních sítích. Dejte možnost sdílení, třeba na konci videa.