pondělí 19. ledna 2015

Online marketing, internetový marketing, digitální marketing a sociální sítě k tomu



Po rozhovoru s klientem, se kterým jsem minulý týden hovořil o SEO optimalizaci, mě napadla myšlenka na napsání tohoto článku. Klienta (pojmenujme ho jako pana Nováka) zajímalo, proč se někde dozvídá o online marketingu, digitálním marketingu a někde o internetovém marketingu, když to pro něj znamená to samé. Panu Novákovi nedalo spát ani kam zařadit sociální sítě, jaký je mezitím rozdíl a zda mají smysl.

Digitální marketing

Kdyby si pan Novák objednal digitální marketing, měl by očekávat, že dostane všechny kanály týkající se digitálního marketingu. To znamená „veškerou marketingovou komunikaci operující na základě digitálních technologií“ (viz wikipedia). Ve výsledku by pan Novák měl dostat online marketing, ale i „neinternetové“ digitální kanály jako jsou televize, rádio nebo třeba SMS zprávy.
Ideální vysvětlení pro pana Nováka bude ve výsledku jednoduché:

Digitální marketing


1. TV

2. Rádio

3. SMS

4. Billboardy

5. Online marketing:


a. SEO


b. PPC


c. Sociální sítě


d. Obsahový marketing


e. E-mail marketing


aj.

Digitální marketing se snaží oslovit lidi nejen v online světě pomocí internetu, ale i v offline světě za pomoci digitálních prostředků.

Online marketing

Online marketing nebo chcete-li internetový marketing případně často používaný marketing na internetu, pak už znamená jedno a totéž. Jedná se o marketing v online světě čili oslovení uživatelů pouze na internetu. Jedná se i o pojem, který se rozšiřuje přes mobilní telefony, kdy jak víme, čím dál větší množství populace používá na vyhledávání mobily a tablety. Panu Novákovi jistě bude stačit vysvětlení, že se vše děje pouze na internetu. Kdybychom šli dále, upozorníme ho, že nejde jen o jeho webové stránky (a s tím související SEO, PPC atp.), ale i online bannery, mobilní trh, sociální sítě,….

Sociální sítě a digitální marketing

Pana Nováka zajímali i sociální sítě a jak korespondují s digitálním marketingem. Dnes každý SEO konzultant velmi dobře ví, že dobré optimalizované profily sociálních sítí a jejich správná správa, podporují SEO. Sociální média není dobré úplně vypustit nejen, pokud chcete zůstat blízko svým klientům, ale i pracovat s nejnovějším vývojem v oblasti marketingu. Díky reakcím uživatelů sociálních sítí můžete zjistit, co se jim líbí (ať už je to „lajkováním“, komentováním nebo sdílením) a tyto data pak velmi dobře analyzovat.

Jak již bylo řečeno, digitální marketing má za úkol operovat i v offline světě, kdežto sociální sítě jsou zaměřeny především na internet. V případě, že se zaměříme na komplexní online marketing, určitě zahrneme sociální sítě do svých aktivit. Ale co digitální marketing? Ten se přeci zabývá i offline světem?! Sociální sítě jsou spojeny s obsahovou strategií, to znamená s tvorbou obsahu a jeho šířením po sociálních sítích. Záleží na typu produktů nebo služeb, které budete propagovat a tak můžou být offline kanály digitálního marketingu jako jsou třeba SMS zprávy vhodnější volbou. Je ale důležité vědět, že sociální sítě jsou nutností u každého produktu, služby nebo značky, která má široké publikum.

A jak jste na tom vy, používáte správně online marketing a digitální marketing?

Žádné komentáře:

Okomentovat