neděle 6. dubna 2014

Jak je na tom Google+, SEO a Facebook


To, o čem se před více než rokem pouze hovořilo, má dnes již známé výsledky. Pro každého SEO konzultanta je jasné, že pokud chce dosáhnout dobrých výsledků, musí při své práce využívat vliv sociálních sítí. Vyhledávače ve svém algoritmu hodnocení stránek dávají jasně najevo, že stránky, které se vyskytují na dobrých pozicích, zpravidla aktivně pracují na sociálních sítích a mají hodně „lajků“, plus ones, „tweetů“ atd.

Je sice jasné, že odkazy jsou osazeny atributem „nofollow“, tedy informace vyhledávačům, aby nesledovaly odkazy na dané stránce. Ovšem odkazy ze sociálních sítí přináší skutečnou návštěvnost. Jednoduše to znamená, že vyhledávače vnímají odkazy, na které uživatel klikne, jako důvěryhodné a tak jim přikládá velký význam. Cílem takových odkazů je reálný zisk návštěvníků stránek.

Facebook a firemní profily

Facebook bude pro firemní profily časem kompletně zpoplatněný, na konci února letošního roku snížil dosah příspěvků na pouhá 2 % fanoušků. Pro větší dosah bude nutné příspěvky zaplatit, je pak na dané firmě jak tyto služby využije.
Pro samotné SEO je tedy důležité počet reálných kliknutí. Ovšem jsou to signály k tomu, aby uživatelé více používali Google+?

Google+ a jeho pozice

Statistiky jasně ukazují, že Facebook je daleko od Google+, jeho dominance se zdá být neotřesitelná a ikdyž Google+ znatelně roste, dá se jistě předpokládat, že v roce 2014 Facebook nijak neohrozí.

Když se zeptáte lidí, kteří jsou aktivně na Facebooku, ale nepoužívají slova jako sociální sítě, nebo ani neví, co to znamená, zpravidla vám odpoví, že jsou na Facebooku a momentálně nemají důvod přecházet na jinou sociální síť. O Google+ ale jistě slyšeli.

 Statistika z roku 2013 (zdroj: searchenginejournal.com)

Kdo je na Google+

Velmi mnoho lidí profil na Google+ má, ať již je to za účelem e-mailu, nebo jakýmkoliv jiným. Někteří jej nepoužívají, někteří ale právě objevují jeho kouzla a jejich počet se zvyšuje. Nespokojených uživatelů facebooku přibývá a důvody jsou převážně týkající se ochrany osobních údajů nebo dokonce naštvání na reklamu a sponzorované odkazy. Jestli v těchto bodech bude Google+ lepší ukáže čas.

Google authorship

S profilem Google+ je přímo propojený Google authorship (Google autorství), jenž byl spuštěn v roce 2011. Google tím dává zřetelně jasně najevo, že správná cesta za úspěšností webu je tvorba kvalitního obsahu. Výsledkem je zobrazování se fotografie autora ve výsledcích vyhledávání spolu s jeho jménem a odkazem na profil Google+.


Pro majitele stránek se stává nezbytností, jelikož je na první pohled zajímavější a hlavně důvěryhodnější než jakékoliv jiné odkazy. Dle různých studií je odhadovaný nárůst prokliků až 30 %.

Proč používat Google+

Google příspěvky v profilu Google+ ukazuje ve výsledcích vyhledávání. Samozřejmě je výsledek ovlivněn přihlášením uživatele v účtu googlu, je ale jasné, že opět výrazně zvyšuje možnost výskytu a pravděpodobnost „prokliku“ na dané stránky.

Např. na dotaz „Google+ a SEO“ získám odkaz publikovaný před třemi měsíci.


 To, jak se počet aktivních uživatelů přiblíží Facebooku, ukáže teprve čas, ze signálů, které ale Google dává najevo, je zřejmé, že počet se bude dále navyšovat a pro majitele stránek je nezbytností.

Žádné komentáře:

Okomentovat