úterý 14. ledna 2014

5 tipů jak tvořit kvalitní obsah


Obsah, obsah, obsah,… nebo-li „Obsah je král“, „Content is king“! Říká vám to něco? Známé fráze pro všechny, kdo se zabývají pojmy SEO, online marketing, digitální marketing, správa sociálních sítí… Obsah je jedním z hlavních pilířů úspěchu webu, úspěchu na internetu.

Relevantní obsah dokáže při SEO optimalizaci posunout web na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, a tak se hlavní pozornost SEO konzultantů ubírá právě tímto směrem. Relevantní obsah ovšem není to jediné, co vám přinese nového zákazníka. Návštěvníka stránek je zapotřebí zaujmout tím, co nabízíte.

Cílem tohoto článku je poskytnout několik rad, jak vhodně kvalitní obsah budovat.

1.    AIDA metoda

Při tvorbě obsahu mějte na mysli metodu AIDA. Jde o upoutání pozornosti návštěvníka a jeho postupného přesvědčování, jehož výsledkem je nákup produktu.

Attraction – přitažlivost (upoutání pozornosti)
Interrest – zájem (záměrná pozornost)
Desire – touha (přání vlastnit právě tento produkt)
Action – akce (výzva k akci, zakoupení produktu)

Často se přidává ve spojení s „s“, tedy AIDAS, kdy „s“ znamená Satisfaction (uspokojení). Spokojený zákazník pak tento produkt může doporučit.

2.    Získejte pozornost (Attraction)

Upoutejte pozornost návštěvníka stránek. Napište to hlavní úvodem. Zaujměte první větou. Hlavní sdělení musí být jasně zřejmé, pochopitelné, ale především brzy viditelné. Mějte na paměti, že důležité informace musí být zobrazeny nad přehybem.

3.    Změňte čtenáře v zákazníka

Změňte čtenáře v zákazníka. Jak? Jednoduché a základní pravidlo, pište pro zákazníka, nikoliv pro sebe. Protože jste odborníci ve svém oboru, máte na dané produkty či služby jiný pohled než běžný uživatel. Nepište o tom, jak je produkt nejlepší nebo o tom, jak byste ho dobře využili, protože ho máte rádi. Odpovězte si na otázku: „Co tento produkt (nebo služba) přinese zákazníkovi“?

4.    Využijte titulek a popisek stránky

Meta tagy title (titulek stránky) a description (popisek stránky) pište pro lidi. Titulek stránky byl dlouhá léta hlavním a nejdůležitějším bodem optimalizace. Je pravdou, že i dnes musí být v titulku obsaženo klíčové slovo, není ovšem nutností aby bylo ve správném pořadí. Využijte jeho délku (65-70 znaků), aby ve výsledku vyhledávání podal zřetelnou a jasnou informaci co se na stránce nachází, např.


Popiskem stránky lze tvořit snippet na Googlu, který nemá vliv na pozice stránek ve vyhledávačích, ale jeho správným zněním lze zajistit atraktivitu pro uživatele. Popiskem by měla být výstižná charakteristika stránky v jedné až dvou větách.

Např. tento popisek je pro uživatele, který chce koupit nosič jízdních kol, nicneříkající.


5.    Vyzvěte k akci – call to action

Zakončete informace výzvou k akci. Na konci stránky (sdělení), musíte návštěvníka přimět ke konverzi. Typ výzev k akci je několik, je na vás, co právě je smyslem daných stránek, použijte např, „Objednejte zde“, „Zaregistrujte se pro více informací“, „zašlete poptávku“ atd. Nenechte čtenáře odejít bez toho, aniž by na stránkách provedl nějakou činnost.

Žádné komentáře:

Okomentovat