neděle 29. prosince 2013

Historie linkbuildingu

Stojí za připomenutí jakým vývojem prošla SEO optimalizace webů a jaký vliv měl linkbuilding. Na infografice umístěné níže je znázorněn linkbuilding od šimpanze, tedy od základů, do dnešního dne.

V počátcích stačilo velmi jednoduše vyměňovat odkazy s jinými weby, poté přišly na řadu různé placené lišty, patičky, které v jeden čas velmi dobře fungovaly a většina majitelů webových stránek byla potěšena, jelikož jejich "web se zobrazoval tam kde měl". Úspěchy přicházely takřka bez spolupráce majitele webu a ti tyto činnosti s klidným svědomím ponechávali na agenturách či jednotlivcích specializujících se na tuto oblast.

Po "zvířatech" od Googlu, konkrétně Google penguin, bylo tentokrát už všem jasné, že situace se radikálně mění. Nejen, že nyní již nestačí nakupovat masu odkazů, aby se dostavily výsledky, nyní již ovšem není vhodné nakupovat masu jakýchkoliv odkazů, aby z toho pro web nevznikly potíže.

A jaká je budoucnost?


SEO optimalizaci, digitální marketing, nelze ponechat pouze na agentuře či jednotlivci, majitel webových stránek musí rovněž přiložit ruku k dílu. A tak budujte brand, tvořte obsah a používejte sociální sítě k jeho šíření.

Historie Linkbuildingu (zdroj infografiky: fatjoe.co.uk):




Žádné komentáře:

Okomentovat