úterý 6. srpna 2013

Jak a kde vybírat ojetá vozidla

Velkou roli při výběru ojetých aut hraje nejen "co" koupit, ale zároveň, kde "to" koupit. Když už máte vybrané značky, modely, přibližný rok výroby i motorizaci ojetých aut, které při koupi připadají v úvahu, je důležité přiklonit se k samotnému prodejci. Zcela vypusťte nejlevnější nabídky.

Nejvhodnější variantou je, když vozidla prodává přímo majitel, např. leasingová společnost, operativní leasing, značkový prodejce....

Operativní leasing

 

Operativní leasingy (např. ALD Automotive) často disponují samotnou prodejní plochou a netají se tím, že auta se u nich odebírají jak na běžícím pásu. V drtivé většině zde dostanete kompletní servisní historii, kolikrát i s případnými fakturami za nenadálé opravy. Kromě běžných kupujících, vykupují tato vozidla i větší autobazary, kde na ně pak narazíte samozřejmě s větší přirážkou.

Značkový prodejce

 

U značkových prodejců je vysoká pravděpodobnost toho, že původní majitel si přišel pro nové vozidlo a staré nechal na protiúčet. Taková auta jsou často ve velmi dobrém stavu. Může se také jednat o partnera prodejce v zahraničí, i taková "prověřená" auta bývají velmi dobré.
Ale pozor i zde může číhat past:
1. Předem se prodejce zeptejte, zda je auto jeho majetkem nebo bylo přijaté do komise. V takovém případě funguje prodejce pouze jako prostředník a na voze neručí ani za víčko od nádrže, může se tak jednat např. o 3 roky starý vůz se 100.000 kilometry na tachometru, skutečnost pak nezřídka bývá i
trojnásobná.
2. Past bohužel mohou připravit i samotní prodejci a to ve spolupráci se samotnými klienty, kteří jezdí větší porce kilometrů a servisní knížku nechají u prodejce. Na servisní prohlídky pak jezdí pravidelně, ale prodejce do nich nic nepíše. Po pár letech auto jde na protiúčet a prodejce servisní knížku vyplní tak, aby odpovídala sníženému stavu kilometrů.

Prověřené autobazary 

 

Když už nemůžete najít svůj vůz u původních majitelů (společností) vybírejte z větších a prověřených bazarů, které nabízejí různé záruky. Ikdyž se často jedná o záruky či garance, které jsou v kupní smlouvě ošetřené tak, že často nic nezmůžete, viz např. garance kontroly kilometrů. K čemu vám je, že někdo zkontroluje km a nakonec vydá certifikát, že přesný stav nelze určit?  Och ano pocit.
Velké prověřené autobazary vám ovšem umožní projížďku podle svého gusta, prohlídku vašeho technika, nebo (samozřejmě na vaše náklady) prověření technického stavu u autorizovaného prodejce. Takto např. funguje autobazar Auto Esa, který se honosí i tím, že neprodává vozy bourané na nosné části, nebo pocházející z nějaké trestné činnosti - pokud se to prokáže, v drtivé většině uspějete s reklamací.

Čemu se vyhnout?

 

Vyhýbejte se malým prodejcům, kteří mají na "ploše" pár aut s malou budkou, kde řeší administrativní věci. "Otočte se na podpatku" když vás ani nenechají řídit nebo informují, že auto zrovna nejde na zvedák, protože je rozbitý nebo plný. Případně že do servisu s tím jet nelze, ale můžete si vzít svého technika (ne všichni tuto možnost mají). Individuální dovozci, kteří ani žádnou plochu nevlastní a pouze "vozí" automobily z jiných zemí, vám ani žádnou záruku nedodají, ale snaží se vás uchlácholit tím, "jak je to auto spolehlivé a že zrovna toto je moc hezký kousek". U takových prodejců si buďte téměř jisti, že auto není tak jak se vám na první pohled zdá.
Víte o tom, že např. stočení tachometru o 100.000 km u 4letého Mercedesu třídy C zvedne hodnotu až o 100.000 Kč. Stočit tachometr je přeci tak snadné.

Žádné komentáře:

Okomentovat